Vooraf H ART #178

Gepubliceerd op: 22 February 2018
In Hollywood bestaat een gezegde dat je maar zo goed bent als je laatste film. En van schrijvers is bekend dat hun tweede boek, het werk na hun debuut, vaak het lastigste is. Zou dat ook zo zijn met kunstbladen? Wij gaan in elk geval verder op het hernieuwde elan en introduceren ook in dit nummer een aantal nieuwigheden. Het afscheid van columnist Pjeroo Roobjee viel een aantal lezers blijkbaar zwaar. We werden nét nog niet gelyncht door een groep hardnekkige Roobjee-fans die zijn terugkeer eisten. Maar met Oscar van den Boogaard, met zijn mijmerende stukjes over kunst en leven, zijn we wel blij een nieuwe columnist te mogen verwelkomen.
 
De Roobjee-fans buiten beschouwing gelaten, gingen de veranderingen voor andere lezers dan weer niet ver genoeg. We blijven echter het principe van het work in progress handhaven: stap voor stap de kwaliteit verhogen, nieuwe invalshoeken bieden, gerichtere keuzes maken en meer aandacht besteden aan het beeld.
 
Van Johan De Boose, naast Oost-Europaspecialist ook auteur, publiceren we exclusief enkele dagboekaantekeningen die hij maakte in de aanloop naar en live tijdens de repetities van het stuk ‘Belgian Rules/Belgium Rules’ dat hij heeft geschreven voor Troubleyn/Jan Fabre. Prachtige teksten in een bescheiden genre.
 
Dat Dirk Braeckman na zijn passage op de Biënnale van Venetië in eigen land een dubbeltentoonstelling heeft in M Leuven en Bozar, zal u niet ontgaan zijn. We zijn dan ook verheugd om naast een interview ook een paginagrote reproductie van een van zijn prachtige foto’s te mogen meegeven. Als een soort editie in beperkte oplage. Of een eigen versie van een centerfold, zo u wil.
 
En met Pieterjan Ginckels zijn we, voor het tweede luik van de miniserie ‘Field Recordings’ koninginnenhapjes gaan eten in de Lunch Garden in Zolder. Waarom leest u op pagina 7.
 
Na dit tweede nummer rolt in maart het derde ‘nieuwe stijl’-blad van de persen. En we kunnen u garanderen: het wordt iets speciaals waar u nu al naar kan uitkijken.
 
Anne-Marie POELS
Sam STEVERLYNCK

Praktische Info

Geen praktische info beschikbaar.

Keywords

Geen keywords beschikbaar.